Få 12 udgaver
for kun 799,-

DP World forlænger sponsoratet af DP World Tour

DP World og DP World Tour har forlænget deres partnerskab til 2035, hvor DP World fortsætter som titelsponsor og logistikpartner. Aftalen inkluderer støtte til 15 turneringer årligt og initiativer for at gøre golf mere tilgængeligt og inkluderende. DP World vil også fortsætte med at udvikle faciliteter på græsrodsniveau for at fremme sportens vækst.
Ved præsentationen af af aftalen var samlet både spillere og direktører. Fra venstre: Haotong Li, Elvis Smylie, Guy Kinnings, Yuvraj Narayan, Daniel van Otterdijk, Tommy Fleetwood og Aaron Rai, Foto: Getty Images

DP World og DP World Tour har forlænget deres partnerskab vil også i de kommende år fortsætte med at udvikle golfspillet og DP World Tour. DP World fortsætter som titelsponsor og officiel logistikpartner frem til 2035.

European Tour blev i 2022 omdøbt til DP World Tour, da DP World blev titelsponsor, men selskabet har været involveret med touren siden 2009 da virksomheden blev en del af Race to Dubai-sæsonfinalen. Det samarbejde er nu også sikret de kommende ti år

– Vores partnerskab med DP World Tour afspejler, hvordan sport kan forbinde markeder og lokalsamfund – præcis som vi gør gennem global handel. Denne langsigtede investering viser vores tro på Tourens fremtid og vores engagement i at gøre golf mere inkluderende og bæredygtigt. Nye begivenheder som det nylige DP World India Championship viser, hvordan vi understøtter sportens vækst og tilgængelighed på lang sigt, siger Yuvraj Narayan, koncerndirektør og finansdirektør i DP World.

Som en del af den fornyede aftale vil DP World fortsætte som titelsponsor for DP World Tour Championship i Dubai frem til 2035 – sæsonens afsluttende Rolex Series-turnering. Derudover bliver DP World officiel partner for yderligere 15 turneringer hver sæson, hvilket giver endnu større muligheder for at engagere fans og lokalsamfund på vigtige markeder.

Med aftalen ser det ud til at der kommer en økonomisk indsprøjtning til flere af de mindre turneringer rundt om i verden, så DP World Tour fortsat vil være en global tour med turneringer næsten hver uge for spillerne.

Begge organisationer vil fortsat samarbejde om initiativer, der skal gøre golf mere tilgængeligt og inkluderende globalt. Gennem DP Worlds Second Life-initiativ og dets globale Clubhouse-program bruger virksomheden sin smarte logistikekspertise til at skabe nye faciliteter på græsrodsniveau – ved at omdanne skibscontainere til træningscentre, der kan inspirere den næste generation af golfspillere og sikre en varig positiv effekt i lokalsamfundene.

Fik du læst...